setoo בניית אתריםבניית אתרים
     
 

קידום אתרים - כתיבה שיווקית עפ"י הפנדה של גוגל

באוגוסט 2011 נכנס לתוקפו גם בישראל, העדכון האחרון של ענקית מנועי החיפוש Google לפיו משתנים נתוני הסריקה של המנוע ובכך גם של השיווק באינטרנט.

איך מנועי החיפוש של Google עובדים?

חברת גוגל נחשבת היום למעצמת מנועי חיפוש בכל העולם. ידוע שחברת Google מבצעת מחקרים שונים ומעדכנת את הנתונים על פיהם נסרקת מערכת מנועי החיפוש שלה לעיתים קרובות. כיום קיימים מספר רב של קריטריונים על פיהם נסרקת המערכת, ורובם אינם גלויים לכל. כל עדכון נועד לשפר את איכות החיפוש של הגולש, אך בהתאם מגביל ומקשה על מקדם האתרים.

קידום אתרים עד כניסת התוקף של פנדה

חברות שונות לקידום אתרים וכן גם עצמאיים בתחום, פיתחו דפוס קידום אתרים לפיו כמות המלל ומילות המפתח הן העיקר ולא איכות התוכן. שיטה זו גרמה לתוצאות חיפוש לא רלוונטיות להתקדם ולהגיע לגולשים על פני תוצאות איכותיות ומדוייקות יותר.

הכירו את פנדה

אחד המחקרים האחרונים שהביאו לשינוי משמעותי בהגדרות והקריטריונים של Google נקרא עדכון פנדה. שלא כמו בדרך כלל, השינוי הפעם היה משמעותי ודרמתי יותר. מרבית שיטות הקידום האפורות והלא איכותיות לפיהם קידמו אתרים עד היום, נחשבות לשליליות ועלולות לפגוע במיקומי האתר. כך שגוגל יצרה מהפכה וענף קידום אתרים בישראל ובעולם.

איך בכל זאת מקדמים אתרים היום?

חלק מן השינויים של Google פורסמו ועודכנו, כך שחברות קידום אתרים גדולות ואיכותיות מכירות את השינויים. מעבר לכך, הנפגעים העיקרים הם המפרסמים והמקדמים הלא איכותיים, כיוון שאלו שקידמו את האתר באופן איכותי ושידרו אמינות לגוגל בעבר, ממשיכים לעשות זאת כמעט ללא שינויים בשיטות העבודה של קידום אתרים.

תמצית השינויים אותם צריכים לקחת בחשבון היא – סיפוק חווית גלישה אמינה ואיכותית לגולש