setoo בניית אתריםבניית אתרים
     
 

בניית אתרים – אתר עסקי בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק נכנסה בסערה לחיינו, ומאז אין יום שלא מדברים עליה. כדי להבין את מימדי ההשפעה של פייסבוק בשיווק, נציין שבישראל יש כיום למעלה משלוש מיליון משתמשים פעילים. לכן, כל איש שיווק ידע להגיד שזו זירה ששווה להשקיע בה, כיוון שמידי יום נכנסים אליה אלפי משתמשים וזו חשיפה בהיקפים גדולים שקשה להשיג באמצעי פרסום אחרים.

בניית אתרים בפייסבוק מהווה פריצת דרך שיווקית לעסקים קטנים כגדולים, מחנויות קטנות ומקומיות ועד לרשתות גדולות. כל עסק יכול לפנות לקהל היעד שלו ולהגדיל את חשיפתו הן במישור האזורי והן במישור הארצי והכלל עולמי. הכל תלוי בפעילות והעניין שהאתר העסקי בפייסבוק מעורר.

אולי יותר מכל היתרונות של בניית אתר עסקי בפייסבוק מדבר בפני עצמו יתרון העלות. שיווק בפייסבוק הוא הוצאה והשקעה כספית נמוכה משמעותית מכל אמצעי הפרסום האחרים וזו בלבד מחזקת את התאוצה שבה בחודשים האחרונים עסקים רבים מעוניינים לעשות שיווק בפייסבוק ולהקים לעצמם דף נחיתה עסקי או אתר עסקי בפייסבוק.

המכשול העיקרי העומד בפני בעלי העסק, מלנהל אתר עסקי בפייסבוק בעצמם הוא ההיכרות עם ההגדרות והיישומים של פייסבוק המשתנים לעיתים קרובות. כמו כן קיים קושי שיווקי שיגדיר את אופי השיווק בפייסבוק ויבליט את האתר העסקי שלהם, על פני אתרים אחרים בפייסבוק או מתחרים.

עוד מכשול עקרי שמקשה על שיווק בפייסבוק, הוא הגישה השיווקית בפייסבוק. פייסבוק כהגדרתה – רשת חברתית, מניעה פרסום שמופץ ע"י משתמשים פרטיים כלומר, פעילות חברתית. בנתון זה יש להשתמש לטובת הפרסום ולהפיק ממנו את המיטב ולא להתייחס אליו כמגבלה של פייסבוק. כיוון שזהו הכלי העיקרי שיכול להרים או להפיל את החשיפה וההצלחה של הפרסום או השיווק שהוא מטרת האתר ומטרת כל עסק המקים אתר בפייסבוק.